Legitymacja szkolna

Legitymacja papierowa

  1. Dziecko, które zostaje uczniem szkoły otrzymuje legitymację szkolną. Warunkiem wydania legitymacji jest złożenie opisanego zdjęcia legitymacyjnego (imię nazwisko, data urodzenia, pesel).
    W klasach pierwszych zdjęcia zbierają Wychowawcy.
    Legitymacje przygotowuje sekretariat szkoły do dnia 30 września br.
  2. Dzieci, które kontynuują naukę w szkole muszą przedłużyć ważność legitymacji.
    Należy to zrobić do dnia 30 września br.
    W klasach II-VIII legitymacje do przedłużenia zbierają i przynoszą do sekretariatu Wychowawcy klas lub wskazani przez nich uczniowie.
  3. Rodzice uczniów mogą wnioskować o ponowne wydanie legitymacji, w sytuacji kiedy dziecko zgubi lub zniszczy dokument.
    Wniosek składamy w sekretariacie szkoły. Do wniosku dołączyć należy opisane zdjęcie legitymacyjne dziecka oraz potwierdzenie dokonania wpłaty.
    Opłata za ponowne wydanie dokumentu wynosi 9 złoty.
    Wpłaty dokonujemy elektronicznie na konto 12 1440 1026 0000 0000 0034 8813, prosimy w tytule wpisać – legitymacja oraz imię i nazwisko dziecka.

Legitymacja mobilna

SP 6 umożliwia posiadanie legitymacji mobilnej w telefonie komórkowym.

Ważne: mLegitymacja działa tylko na smartfonach z systemem Android wersji 6.0 i wyżej
(Ministerstwo Cyfryzacji nie udostępnia Aplikacji na IOS)
Ważne: mLegitymację można aktywować tylko na jednym smartfonie (ucznia lub rodzica).

Co należy zrobić, aby można było aktywować mLegitymację ?

  1. Na adres: sekretariat@sp6.gdynia.pl należy przesłać – imię i nazwisko dziecka, numer legitymacji papierowej, datę wydania legitymacji papierowej oraz zdjęcie legitymacyjne (w formacie jpg).
  2. Szkoła wygeneruje dla ucznia kod autoryzacyjny.
  3. Informację o możliwości odbioru kodu autoryzacyjnego otrzymacie Państwo drogą mailową.

Instrukcja po odbiorze kodu autoryzacyjnego:

  1. Zainstalować na smartfonie aplikację mObywatel (pobrać ze Sklep Play)
  2. Należy otworzyć aplikację mObywatel ustalić hasło niezbędne do otwierania aplikacji (Hasło należy zapamiętać lub zapisać, ponieważ ustalone przez ucznia lub rodzica hasło jest jego własnością. Szkoła nie ma możliwości zmiany hasła w przypadku zapomnienia lub zagubienia!)
    Podczas instalacji w niektórych przypadkach może pojawić się komunikat „Wykryto nakładkę ekranową” należy wówczas wyłączyć na czas instalacji Messengera lub Facebooka.
  3. Następnie kliknąć w ikonę reprezentującą „Plus” w prawym dolnym rogu.
  4. Z listy, która się pojawiła należy wybrać „Legitymację Szkolną”.
  5. W celu aktywacji mLegitymacji konieczne jest zaakceptowanie regulaminu usługi poprzez kliknięcie przycisku „Akceptuję”.
  6. Następnie należy wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych klikając na przycisk „Dalej”.
  7. Należy wyrazić zgodę na użycie aparatu klikając na przycisk „Dalej”.
  8. W celu pobrania mLegitymacji, należy zeskanować kod QR z karty otrzymanej w szkole. W razie problemów ze skanowaniem kodu, możliwe jest ręczne wpisanie kodu i zatwierdzenie go za pomocą przycisku u dołu ekranu.
  9. Następnie konieczne jest podanie kodu aktywacyjnego, który widnieje obok kodu QR i wybranie przycisku „Aktywuj”.
  10. Po załadowaniu wyświetla się aktywowana mLegitymacja szkolna.

Przedłużenie mlegitymacji

Skip to content